אוטו שי - טיפים ועצות בקניית רכב חדש

אודות אוטו שי

טיפים ועצות

צרו קשר

ראשי

מסלולים עיקריים לרכישת רכב חדש:

  • רכישת רכב חדש במזומן מיבואן הרכב או מחברת הליסינג:
  • רכב חדש מהיבואן – נרשם על שם הלקוח 00 בעלים קודמים ללא הנחה מיוחדת (למעט מבצעים)
  • רכב חדש מחברת ליסינג – נרשם על שם הלקוח 01 בעלים קודמים עם הנחה ממוצעת של 10% מהמחירון.
  • רכישת רכב בליסינג פרטי:

בדרך כלל העסקה מוצעת ל-3 שנים ויתרונות השיטה גלומים בגמישות מסלולי המימון. למה הכוונה? אם הלקוח נוסע מעט ק"מ במהלך תקופת הליסינג רוב הסיכויים שישלם תשלום חודשי נמוך יותר מלקוח שנוסע הרבה, למה? כי רכב בן 3 שנים עם 60,000 ק"מ שווה יותר מרכב עם 100,000 ק"מ לכן ככל שהרכב שווה יותר בסוף, הלקוח משלם פחות במהלך התקופה.

  • אופציית רכישה - הקפידו לבקש מחברת הליסינג אופציית רכישה לסוף התקופה ברורה ומדויקת, חלק מחברות הליסינג ינסו לטשטש את האופציה או לא לתת אותה בכלל. גם אם היום אנחנו לא חושבים שנרצה לרכוש את הרכב בסיום העסקה, אף אחד מאתנו לא יודע מה יהיה עוד 3 שנים והצרכים שלנו עלולים להשתנות. לדוגמה- אם נסענו פחות ממה שחשבנו והחלטנו שאין צורך לשדרג או אולי נרצה להשאיר את הרכב "בתוך המשפחה" במקום  לקנות רכב אחר משומש שאנו לא מכירים...
  • רישום הרכב ברישיון - בחלק מחברות הליסינג הרכב נרשם על שם הלקוח 01 בעלים קודמים והמימון נעשה דרך אחד הבנקים שחברת הליסינג בהסדר אתו ובחלק מהמקרים הרכב ירשם על שם חברת הליסינג בלבד. אין הבדל מהותי בין שני המסלולים ושניהם טובים באותה מידה. יש להקפיד שהרישיון נקי לחלוטין מהערת החכר.
  • הוצאות הקמת עסקה - סעיף זה יופיע במגוון שמות שונים ומשונים כגון: עמלת עריכת מסמכים, עמלת פתיחת תיק, דמי רישום ומשכון וכו׳... שימו לב שחברת הליסינג לא גובה יותר מ-0.5% ממחיר הרכב אין שום סיבה לגבות יותר מהסכום הנ"ל.
  • מקדמה לעסקה - במסלולי הליסינג כיום המקדמות נמוכות מאוד או לא קיימות בכלל (100% מימון). גם בהסדר של 100% מימון תדרשו לשלם את אגרת הרישוי במזומן ואת הוצאות הקמת העסקה.
  • טרייד אין – חברות הליסינג מציעות עסקאות טרייד אין אך יש לקחת בחשבון שאין מתנות חינם. רוב הסיכויים שהייתם מקבלים עסקה משתלמת יותר ללא הטרייד. אופציה נוספת ששווה לבדוק מול חברת הליסינג – השארת הרכב הישן בתיווך, כלומר החברה לא רוכשת את הרכב אלא רק מספקת שירות מכירה ללקוח ומקבלת עמלת תיווך בלבד כשהרכב נמכר. אמנם בשיטה הזו צריכים קצת סבלנות אך אפשר לחסוך אלפי שקלים.
  • ליסינג תפעולי לפרטיים ואו חבילת תחזוקה - חלק מחברות הליסינג יציעו לכם לקנות מהם חבילת תחזוקה, כדי שנבין מה העלויות האמיתיות של החבילה אנו נפרק את מרכיביה:
  • הלקוח הפרטי נוסע כ-20,000 ק"מ בשנה, כלומר 60,000 ק"מ ב-3 שנים.
  • בק"מ כזה אנו נבצע 3-4 טיפולים בכל התקופה. לרכב מיני וסופר מיני מדובר על הוצאה של מקסימום 3,000 ₪ כולל בלאי ברקסים בכל ה-3 שנים, אם נתרגם את עלות הטיפולים לתשלום חודשי – כ–80 ₪ לחודש. עלות ביטוח חובה ומקיף לרכבי מיני וסופר מיני תהיה כ- 350 ₪ לחודש. את אגרת הרישוי השנתית נחשב בכ–100 ₪ לחודש.
    כלומר–עלות חבילת תחזוקה הכוללת: אגרות רישוי שנתיות + ביטוח חובה ומקיף + טיפולים שוטפים תהיה כ-550 ₪ לחודש כולל מע"מ.
  • ליסינג מימוני לעסקים:
  • אובליגו – מחירי המכוניות הגבוהים כמו גם אופציות מימון גרועות לרכבי יד שניה גרמו לכך ובצדק שליסינג מימוני לעסקים זו האופציה המועדפת של מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. העסקה היא חוץ בנקאית ולכן לא מעמיסה על האובליגו הצפוף ממילא בבנק.
  • תקופות העסקה – העסקאות נעות בין 36-60 חודשים. העסקה הנפוצה ביותר – תקופה של 3 שנים עם אופציית רכישה בסיום.
  • אופציית רכישה או השבת הרכב לחברת הליסינג – בהתקשרות מול חברת הליסינג הקפידו לקבל אופציית רכישה ברורה ומדויקת כולל אפשרות לפריסת האופציה לתשלומים באם תחליטו לרכוש את הרכב בסיום. אם תחליטו להחזיר את הרכב לחברת הליסינג ישנם שני סעיפים עיקריים שצריך לקחת בחשבון:

א. השבה לקדמות – חברת הליסינג תביא שמאי או קצין רכב מטעמה כדי לבדוק את מצב הרכב ותחייב את הלקוח בעלות התיקונים כגון פגיעות פח , חורים בריפוד וכו... – הקפידו להיות עם קצין הרכב במעמד החזרת הרכב ולהבין על מה החיוביים בצורה מדויקת.  בחלק מהמקרים חברת הליסינג יכולה לתת את האפשרות לתקן לבד את הנזקים.

ב. חיובי ק"מ חריג – במעמד החתימה על העסקה שימו לב אם אתם מתחייבים מול חברת הליסינג על ק"מ מסוים ואם כן מה העלות כל ק"מ שחרגתם. לעיתים סכום החריגה יכול להגיע לסכומים דמיוניים.

  • רישום הרכב ברישיון – הרכב ירשם על שם חברת הליסינג. וודאו שהרישיון נקי מכל הערת החכר / השכרה.
  • הוצאות הקמת עסקה - סעיף זה יופיע במגוון שמות שונים ומשונים כגון:  עמלת עריכת מסמכים, עמלת פתיחת תיק, דמי רישום ומשכון וכו׳... שימו לב שחברת הליסינג לא גובה יותר מ-0.5% ממחיר הרכב אין שום סיבה לגבות יותר מהסכום הנ"ל.
  • מקדמה לעסקה - במסלולי הליסינג כיום המקדמות נמוכות מאוד אך חשוב לזכור שיש לשלם גם  את אגרת הרישוי במזומן ואת הוצאות הקמת העסקה.
  • טרייד אין - חברות הליסינג מבצעות עסקאות טרייד אין אך יש לקחת בחשבון שאין מתנות חינם. רוב הסיכויים שהייתם מקבלים עסקה משתלמת יותר ללא הטרייד. אופציה נוספת ששווה לבדוק מול חברת הליסינג – השארת הרכב הישן בתיווך , כלומר החברה לא רוכשת את הרכב אלא רק מספקת שירות מכירה ללקוח ומקבלת עמלת תיווך בלבד כשהרכב נמכר. אמנם בשיטה הזו צריכים קצת סבלנות אך אפשר לחסוך אלפי שקלים.
  • חבילת תחזוקה – עקב סוגי הרכבים השונים והשוני בעלות התחזוקה מאחד לשני ננסה לגדר את החבילות על פי תחשיב שגם חברות הליסינג עובדות על פיו.
  • עלות תחזוקה ל:
  • רכב פרטי (מיני, סופר מיני, משפחתי) – 10 אגורות + מע"מ לכל ק"מ.
  • טנדרון (ברלינגו , קנגו...) - 16 אגורות + מע"מ לכל ק"מ
  • רכב מנהלים וגיפונים (מזדה 6, קיה ספורטג...) – 18 אגורות + מע"מ לכל ק"מ
  • טנדרים וגיפים -25 אגורות+ מע"מ לכל ק"מ

 

החבילות לא כוללות ביטוחים ואגרות רישוי שנתיות.

  • טיפ חשוב – חבילת תחזוקה ואו ליסינג תפעולי עשויים להשתלם רק לרכבים סטנדרטים ועד 100,000 ק"מ ב-3 שנים.  הכדאיות לליסינג תפעולי לרכבים מסחריים ואו רכבים שצפויים לעבור את הק"מ הנ"ל מוטלת בספק. כמו כן, יש לשים לב לחיובי ק"מ חריג והשבה לקדמות. לכן ברכבים אלו רצוי לבדוק ליסינג מימוני ללא תחזוקה וללא הגבלת ק"מ.